tisdag 22 september 2009

Man tager vad man haver men vad får man då i sig?

Nu lagar jag stark-stark och salt-salt mat med nordafrikansk inspiration. Kanel, bako och paprikapulver är de huvdsakliga kryddorna. Tahini är med. Mina speciella oliver... paprika, squash, aubergine, lök, vitlök, röda linser (jag måste införskaffa fler proteinkällor, men de är ju så smidiga), den sista vitkålen, potatis och tomat.

Broccoli har jag också i, jag hade mer sån än jag mindes i min frys. Annars har jag inget alls i min frys. Har annonserat i trappuppgången ifall det är någon som vill låna ett frysfack. Den enda reaktionen är att någon har skrivit "wtf?" eftersom jag önskat "ej kött". Jag är bara inte så sugen på att hysa någon annans kvarts hjort.

Måste för övrigt skaffa antingen mejeriprodukter eller vegetarianpiller. Jag kanske får b-vitaminbrist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar