fredag 27 november 2009

Nya inköp

Idag har jag varit på stan längre än jag hade tänkt mig eftersom Världsbutiken inte öppnade förrän klockan 13 (kan för övrigt meddela att om man vill ha kvar en världsbutik i Göteborg så är det bara att pallra sig dit lite då och då och handla).

Därför köpte jag i min väntan bland annat tre kryddor på den persiska krydd- och tebutiken i Haga.
  • Rökt paprika
  • Extra-hot chili (ren, jag tänkte att jag behöver något utöver bako som är en pepparblandning)
  • Torkade korianderblad
Lagade sedan en schysst färssås på quorn, olja från de soltorkade tomater som tagit slut, lök, vitlök samt hela skalade tomater, skurna och frästa en i taget för att få en så mustig sås som möjligt.

Kryddningen:
  • Rökt paprika
  • Den extrastarka chilipepparn
  • Bako
  • Basilika
  • Kanel
Är det förresten någon som vet var i Göteborg man får tag på Kung Markattas torra sojafärs?

Eller någon som vill hjälpa mig att tänka ut någon vegetarisk julmat att göra rökig med min nya fina peppar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar